Jeszcze w ubiegłym wieku zorganizowanie konkursu było znacznie trudniejsze. Współcześnie w erze Internetu, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych, konkursy są organizowane nawet przez małe firmy. Efektem tego jest wysyp różnorodnych konkursów. W związku z czym organizacja konkursów coraz częściej jest postrzegana jako skuteczny element działań marketingowych. Właśnie pod tym kątem spróbujemy na to spojrzeć w tym artykule. 

Konkursy to sposób na polepszenie wizerunku i budowę listy marketingowej

Z reguły konkursy pozwalają większym organizacjom przełamać lody w relacji z klientem. Oznacza to nie tyle co działania typowo sprzedażowe a raczej wizerunkowe. Zazwyczaj  uczestnicy muszą wymyślić hasło reklamowe, zrobić zdjęcie z określonym produktem lub wykonać jakąś inną prostą czynność. Oczywiście wykonanie określonej czynności skutkuje wzięciem udziału w losowaniu atrakcyjnych nagród. Poza kwestiami wizerunkowymi firma zazwyczaj uzyskuje zgodę na działania marketingowe wymierzone w kierunku do osób biorących udział w konkursie (np. w postaci zapisania się na listę subskrypcyjną).

Konkursy to sposób na viral marketing – dotarcie do szerszego grona odbiorców

W dobie mediów społecznościowych konkursy coraz częściej pełnią rolę sposobu na uzyskanie większych zasięgów na kontach społecznościowych (np. na fanpage na facebooku). Dzięki zastosowaniu tak zwanego viral marketingu informacja o promowanym produkcie/usłudze dociera w szybkim tempie do szerokiego grona odbiorców. Często zorganizowanie konkursu za pomocą social media jest sposobem na tanią reklamę określonego produktu/usługi.  

Konkursy – marketing przyszłości? 

Konkursy to znakomity sposób na poprawę wizerunku, przeprowadzenie różnorodnych działań reklamowych (np. promocja nowego produktu lub zebranie osób zapisanych do listy subskrypcyjnej) oraz poprawę zasięgu w mediach społecznościowych. Kiedyś konkursy były domeną dużych organizacji, współcześnie nawet drobni przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z zalet wynikających z przeprowadzenia konkursu. Mając to na uwadze można prognozować że konkursy wciąż będą ważnym elementem strategii marketingowej wielu firm.

Więcej na temat konkursów na e-Konkursy.info