Wykorzystanie technologii w biznesie jest czymś bez czego nie może obejść się żadna firma myśląca o rozwoju. Niektóre branże przechodzą technologiczną transformację nieco szybciej, z kolei u innych proces ten może być nieco wydłużony. Jak to wygląda w branży health and beuaty?

Branża health and beauty dostrzega korzyści związane z wdrożeniem nowoczesnych rozwiązań informatycznych

Naszym zdaniem branża health and beauty nie ulega adopcji technologii tak szybko jak inne branże. Wciąż jest wiele salonów fryzjerskich lub kosmetycznych, które zarządzają relacjami z klientami oraz umawianiem wizyt za pomocą papierowego notesu lub tradycyjnego kalendarza. Mimo że, zmiany są wolne to jednak tendencje są jednoznaczne – branża zaczyna dostrzegać korzyści związane z wdrożeniem nowoczesnych rozwiązań informatycznych i coraz śmielej je wdraża.

Coraz częściej salon fryzjerski jest czymś na kształt “sieciówki” lub stylowego barbera. Tym samym coraz częściej placówki tego typu same szukają nowinek technologicznych by lepiej zarządzać biznesem i przyciągać klientów nowoczesnym podejściem do obsługi klienta.

Rozwiązania informatyczne, z których coraz chętnie korzysta branża health and beuaty

Na wzrastające zainteresowanie rozwiązaniami informatycznymi dla fryzjerów lub kosmetyczek odpowiada podaż i tym samym powstaje coraz więcej rozwiązań informatycznych dedykowanych stricte dla branży health and beauty.

Najbardziej znamiennym przykładem jest kalendarz elektroniczny służący do rezerwacji wizyt. Obecnie na rynku łatwo znaleźć rozwiązania dedykowane stricte dla branży health and beauty pod nazwą kalendarz dla fryzjera lub kalendarz beauty.

Kolejny przykład kompleksowy system do zarządzania salonem kosmetycznym. Z reguły fundamentalnym modułem w takim systemie jest rozwiązanie CRM służące do zarządzania relacjami z klientami.

Ponadto, zauważalne jest coraz większe zainteresowanie marketingiem internetowym. Salony fryzjerskie oraz kosmetyczne coraz częściej mają dobrze dopracowane strony internetowe i wychodzą z marketingiem poza znane i lubiane media społecznościowe.